lisannegutink.reismee.nl

Eerste week

Tot nu toe is het echt heerlijk hier. Het begon allemaal afgelopen zondag toen ikom 5:30in het vliegtuig zat richting menorca. Het voelde allemaal nog erg onwerkelijk en het leek alsof ik gewoon even een paar weekjes op vakantie zou gaan. Eenmaal aangekomen op onze accommodatie hebben we ons gesetteld en het aparthotel even verkend. Dit duurde niet lang aangezien het redelijk klein was, klein maar gezellig. In de middag kwam onze hostess langs om door te spreken wat er van kan verwacht werd en vice versa. Een super aardige en enthousiaste hostesse. Samen met haar hebben we twee informatiebijeenkomsten gezien, om alvast wat over het eiland te horen en zijn we naar het meest toeristische plaatsje van menorca geweest, namelijk Cala'n Bosch, waar ook Marinda Garden ligt. 'S avonds nog lekker wat gegeten in het hotel, wat nog best lekker is dus verhongeren zal ik niet de komende twee maanden, en daarna maar vroeg naar bed gegaan want vanaf02:30al wakker zijn was best slopend.
De tweede dag zijn we in de ochtend gelijk naar het zwembad gesneld en hebben daar de eerste paar uur gechilled omdat onze airco nog niet werkte en het echt een sauna was toen we wakker werden oftewel we hadden per direct verfrissing nodig. 'S middags hebben we de nodige voorbereidingen getroffen voor de kidsclub en hebben we de andere hostess van het eiland ontmoet en met haar ook de nodige dingen doorgesproken. We kregen ook te horen dat we de volgende dag op excursie naar mahon gaan, niet verkeerd al zeg ik het zelf. In de avond lekker rustig aan gedaan. Tot zover is het nog prima te doen :)
Gisteren zijn we dus op excursie gegaan naar Mahon. We werden alom 08:15opgehaald, lekker vroeg dus. Een klein uurtje later kwamen we aan in Mahon en gingen mee op een glassbotom Boottochtje. Een heerlijk verfrissend boottochtje met nog een leuk uitzicht van de haven van Mahon. Toen we de haven eenmaal uit vaarden konden we naar beneden om naar de visjes te kijken. Helaas was dit niet zo spectaculair en zijn we redelijk snel weer naar boven gegaan om van het lekkere weer te genieten. Na de boottocht zijn we naar de bekende gin stokerij geweest waar we ook gin mochten proberen in allerlei verschillende soorten smaken. Nadat iedereen de nodige gin had geprobeerd en/of gekocht gingen we met de bus verder naar het centrum van Mahon. Hier gingen we op zoek naar een Spaanse simkaart omdat de WiFi in het hotel crap was en je uren kom wachten voor iets laadde en voordat het iets daadwerkelijk verstuurde. Na drie verschillende telefoonwinkels te hebben bezocht hebben we uiteindelijk een Spaanse simkaart gescoord en zijn we dus niet meer afhankelijk van de WiFi hier in het hotel :)
In de avond zijn we nog even naar het strand geweest tijdens de zonsondergang, die echt supermooie is. Wit strand, prachtig helderblauw water en omringd door rotsen :)
Vandaag is dus de eerste dag als kids entertainer. Helaas hebben we geen kinderen gehad de eerste dag dus hebben we maar voorbereidingen gedaan voor de komende weken. Hopelijk komen er morgen wel kinderen zodat we dan eindelijk kunnen doen waar we voor gekomen zijn. (Op zich is relaxen en rustig aandoen ook helemaal niet verkeerd). En in onze pauze zijn we maar voor de verandering weer naar het zwembad gegaan (halleluja voor lange pauzes :D)

Marja

Leuk Lisanne, zo'n reisblog, kan ik je een beetje volgen (vanuit een snikheet Nederland).
Groetjes en veel plezier