lisannegutink.reismee.nl

First week Granada

Nog maar net terug van Menorca en nu alweer in Granada. Geen verkeerd leven al zeg ik het zelf.

Inmiddels alweer een week in Granada en tot nu toe bevalt het prima. Na van iedereen alweer afscheid te hebben genomen was het weer tijd om het vliegtuig in te stappen. Toen ik zaterdagavond dan eindelijk aankwam in het appartement, heb ik gelijk mijn spullen gedumpt en ben ik gaan slapen, want zo’n reis is toch best wel vermoeiend.

De volgende dag werd ik redelijk vroeg wakker en ik met mijn goede voornemen dacht rustig op te starten en daarna boodschappen te gaan doen, want er was namelijk op ontbijtkoek, thee en nutella, wat ik zelf had meegenomen, helemaal niets in huis. Ik had gezien dat de Mercadona lekker dicht bij zat dus ik daar naar toe was ie gesloten. Toevallig wist ik er nog een, wel aan de andere kant van de stad, maar ach ik had toch alle tijd. Dus ik daarheen lopen was die natuurlijk ook dicht samen met alle andere winkels. Tot zover mijn goede voornemen, maar gelukkig was het wel heerlijk weer, dertig graden zonnetje alles. Uiteindelijk maar dat hele eind weer terug gelopen en onderweg een broodje en wat drinken gehaald, want de cafeetjes waren gelukkig wel open. Voor de rest van de dag lekker rustig aan gedaan, de buurt een beetje verkent en lekker door het centrum van Granada gewandeld, want het was immers een prachtige warme zonnige dag die ik niet voorbij kon laten gaan door de hele dag binnen te zitten.

Maandag was het dan zover en begon de oriëntatieweek van de universiteit. Die dag veel algemene informatie gekregen wat nuttig en essentieel is tijdens mijn verblijf. Deze dag was er ook aan het eind van de dag een soort van tour georganiseerd voor erasmusstudenten. Aangezien ik nog helemaal niemand kende was het de perfecte gelegenheid om daar heen te gaan natuurlijk. Dus ik weer helemaal naar het centrum lopen met spierpijn van al het geloop van de vorige dag. Aangekomen bij het meetingpoint raakte ik aan de praat met een paar Engelse studenten. Samen met hen de tour Carmen de los mártires gevolgd, wat natuurlijk ook een hele klim was, want ja Granada is nu eenmaal heel erg heuvelachtig. De tour eindigde op het hoogste punt met een prachtig uitzicht over de stad en het Alhambra op de voorgrond. Na afloop nog even een drankje gedaan, want onze voeten waren dood, om vervolgens weer de klim naar mijn kamer te maken, wat toch nog zo’n 20 minuten lopen is vanaf het centrum. Maar al met al was het een leuke eerste dag J

Inmiddels ook mijn huisgenoten ontmoet. Ze spreken geen Engels dus lekker de hele dag door Spaans spreken, nog even en ik weet niet meer wat Nederlands is. Het is heel gezellig en ze houden net zo van eten als ik dus dat komt goed uit.

Deze week, naast de tour van maandag, waren er nog een heleboel andere activiteiten, zo was woensdag het eerste welkomstfeestje in de club Mae West, wat een zeer geslaagde en gezellige avond was samen met andere Erasmusstudenten wat tot vroeg in de nacht duurde. Donderdag was er een soort race door het centrum van de stad waar we op bepaalde punten of een foto moesten maken of een opdracht die uiteenliepen van met materialen het woord Granada maken tot een ballon doorgeven zonder de armen te gebruiken. Vrijdag was het dan tijd voor weer een welkomstfeest, maar ditmaal in El Camborio met uitzicht op het Alhambra, wat ’s avonds echt supermooi is als het verlicht is. Ook hier was het weer supergezellig en ging het weer door tot in de vroege uurtjes. Zondag gingen we een stuk of 100 erasmusstudenten naar het strand in Almuñecar. Ondanks dat het superwarm was, was het water steenkoud, zo koud dat na twee minuten zwemmen je lichaam pijn deed van de kou.

Al met al was de eerste week al super geslaagd, veel nieuwe mensen leren kennen, kunnen genieten van het prachtige weer en de prachtige stad. En ik zal me de komende maanden zeker niet vervelen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!